Credohuis Maastricht

Het Credohuis biedt vanuit een kleinschalige aanpak een veilig (t)huis voor jongeren tussen de 18 en 24 jaar. Samen met een team van professionals, vrijwilligers en partners helpen zij jongeren bij het (her)ontdekken van hun identiteit, bekwaamheid en zelfstandigheid. Door middel van een persoonlijk groeiplan en een buddysysteem mogen (t)thuisloze jongeren volledig tot hun recht komen en volwaardig re-integreren in de maatschappij.

De leer/werk ontwikkelroute in het Credohuis is een ontdekkingsreis waar jongeren gestimuleerd en uitgedaagd worden hun talenten te ontdekken, te ontwikkelen en in te zetten voor de samenleving. Doel is dat iedere jongere succesvol (re-)integreert in de maatschappij en daar zelfstandig zijn eigen plekje inneemt. Elke dag hebben de jongeren te maken met praktische taken en verantwoordelijkheden. De jongeren groeien stap voor stap naar volledige zelfstandigheid.

Het Credohuis is onderdeel van stichting Credo Foundation en is een particulier initiatief waarin samengewerkt wordt met overheid, ondernemers, onderwijs en omgeving. Sinds juli 2015 is het Credo Huis officieel zorgaanbieder Beschermd Wonen en Maatschappelijke Opvang.

18 tot 24 jaar
Bezoekadres Koning Clovisstraat 83
6226AG Maastricht
Postadres Pater Kustersweg 24