RIBW K/AM - Graaf Janlaan - Beschermd wonen en ambulante begeleiding

RIBW K/AM ondersteunt mensen met een psychische of psychosociale kwetsbaarheid om hun veerkracht te hervinden en versterken. Die veerkracht wordt mede gedragen door de mensen om hen heen. Samen, mét elkaar gaan zij voor een betekenisvol leven. Onze professionele ondersteuning versterkt deze beweging door aan te sluiten op hun (universele) waarden(-behoeften). Door deze manier van kijken en werken versterken wij hun veerkracht én die van hun omgeving. In het kort noemen wij deze visie Vitaal Verder. Wij bieden ondersteuning in de vorm van begeleiding en activering, waar nodig in combinatie met huisvesting.

Beschermd Wonen Graaf Janlaan bestaat uit 14 eenpersoonswoningen. De woningen liggen aan de Graaf Janlaan in de wijk Randwijck, in een groen stukje Amstelveen. Winkels en openbaar vervoer zijn goed bereikbaar en het Amsterdamse bos is vlakbij.

Iedere woning heeft een kamer en een keuken, douche en toilet. Er zijn vier bewoners die ieder een eigen kamer, douche en toilet hebben, maar per twee een keuken delen. In de omgeving van de Graaf Janlaan staan ook drie satellietwoningen, eengezinswoningen voor in totaal 11 personen. Begeleiding is dagelijks aanwezig tussen 8.30 en 22.00 uur. 's Nachts is er altijd iemand bereikbaar voor noodgevallen. Het team begeleidt ook mensen die zelfstandig wonen.

De locatie heeft een mooie ontmoetingsruimte. Hier komen ook de zelfstandig wonende cliënten uit Amstelveen.

De woningen in de Graaf Janlaan zijn bestemd voor mensen met een door de gemeente afgegeven geldige Wmo-intramurale zorgtoekenning. Voor mensen die vallen onder het zogenaamde overgangsrecht geldt een AWBZ-indicatie vanaf ZZP 3 C.

psychische problemen
Amstelveen | Bergen (NH) | Beverwijk | Bloemendaal | Castricum | Haarlem | Haarlemmermeer | Heemskerk | Heemstede | Uitgeest | Velsen | Zandvoort
Bezoekadres Graaf Janlaan 28
1181EC Amstelveen