RIBW K/AM - Haarlemmermeer - Maatschappelijke opvang in Hoofddorp

RIBW K/AM ondersteunt mensen met een psychische of psychosociale kwetsbaarheid om hun veerkracht te hervinden en versterken. Die veerkracht wordt mede gedragen door de mensen om hen heen. Samen, mét elkaar gaan zij voor een betekenisvol leven. Onze professionele ondersteuning versterkt deze beweging door aan te sluiten op hun (universele) waarden(-behoeften). Door deze manier van kijken en werken versterken wij hun veerkracht én die van hun omgeving. In het kort noemen wij deze visie Vitaal Verder. Wij bieden ondersteuning in de vorm van begeleiding en activering, waar nodig in combinatie met huisvesting.

Er zijn dertien appartementen met twee kamers en zestien appartementen met drie kamers. Eén appartement heeft vier kamers zodat we ook grotere gezinnen kunnen plaatsen. Ieder appartement heeft een keuken en badkamer. Op de begane grond is een grote gemeenschappelijke woonruimte met een keuken. Er is een wasmachineruimte met wasmachines en drogers. Ook kantoor/begeleiding is op de begane grond. Er is een ommuurde tuin waar de kinderen kunnen spelen.

De Maatschappelijke opvang Haarlemmermeer is voor gezinnen die dak- of thuisloos dreigen te raken, die psychiatrische en/of psychosociale problematiek hebben en tot de zogenaamde OGGZ groep behoren. Gezinnen zijn onvoldoende in staat om zelfstandig verbetering in hun situatie te kunnen aanbrengen.

Begeleiding

Wij bieden ambulante woonbegeleiding aan gezinnen met een hiervoor door de gemeente afgegeven zorgtoekenning (gefinancierd via de WMO). We zetten een traject uit waarin we samen toewerken naar zelfstandig wonen, een zinvolle dagbesteding en we begeleiden/ondersteunen bij schuldenproblematiek, psychiatrische en verslavingsproblematiek en opvoedproblemen.
De begeleiding is aanwezig tussen 07.30 en 22.30 uur. ’s Nachts is er een slaapdienst-medewerker aanwezig.
Gezinnen kunnen worden aangemeld voor een contingent-woning of urgentie, afhankelijk van de regiobinding en of er voldaan is aan bepaalde voorwaarden.

U kunt zich alleen aanmelden via:

Brede Centrale Toegang (Haarlem) Wilhelminastraat 10, 2011 VM Haarlem

• Openingstijden: 09.00 - 12.00 uur
  • Tel. (023) 511 44 77
  • E-mail: bctkennemerland@vrk.nl

Amstelveen | Bergen (NH) | Beverwijk | Bloemendaal | Castricum | Haarlem | Haarlemmermeer | Heemskerk | Heemstede | Uitgeest | Velsen | Zandvoort
Bezoekadres Hoofdweg 574
2132MJ Hoofddorp