HalteZ B.V - De kracht van de omweg

HalteZ is een zorgorganisatie die werkt met ongeveer 16 medewerkers en biedt op dit moment aan ongeveer ongeveer 200 kinderen, (jong)volwassenen en gezinnen ondersteuning. HalteZ is sinds 2013 actief en heeft als doel om ondersteuning te bieden op dat wat er voor menZen (wij spreken niet over cliënten of patiënten) nodig is. Het geografisch bereik van HalteZ bevindt zich in IJsselland, Salland en de Stedendriehoek.

HalteZ is een organisatie waar iedereen gedurende het leven terecht kan voor ondersteuning om de fysieke, emotionele en sociale levensuitdagingen aan te gaan. We willen gezond gedrag verstevigen en ontstane klachten tot zeer complexe problematiek aanpakken. Dit doen we door ambulante ondersteuning, dagbesteding en verschillende soorten interventies. Hierbij staat voorop dat de hulp zoveel mogelijk rond menZen is georganiseerd met zo min mogelijk verschillende organisatie en schakels. In onze ondersteuning staan we naast menZen die door een beperking (tijdelijk) ondersteuning nodig hebben en we ondersteunen op het doorbreken van negatieve patronen die nu niet meer helpend zijn. Bij dit alles is het belangrijk om een menZ in zijn geheel te zien. Inzet op het versterken van eigen regie (in de opvoeding) en samenredzaamheid is het uitgangspunt om MenZen.

Flexibiliteit en gericht zijn op maximaal aansluiten bij menZen, wie ze ook zijn (ook bij minder motivatie voor hulpverlening) is een zeer belangrijke waarde. HalteZ gelooft in hulpverlening dat niet belemmert wordt door schotten van bijvoorbeeld leeftijd of aanbod. Dit betekent dat kinderen, gezinnen en volwassenen bij HalteZ terecht kunnen, waardoor er geen wissel hoeft te zijn wanneer de 18de leeftijd is bereikt en dat verschillende personen uit een gezin met verschillende vragen bij HalteZ terecht kunnen. De ondersteuning gebeurt bij menZen thuis, op school, op het werk, in de buurt, in buurthuizen, in de werkplaats van HalteZ, in het park of een andere plek. Op het moment dat menZen vastlopen in hun leven is het niet altijd makkelijk om dit te veranderen, maar daar helpt HalteZ mee. Door inzichten te geven, praktisch te ondersteunen, menZen andere ervaringen over zichzelf op te laten doen en menZen weer in contact brengen met anderen. We sturen menZen die weg op die zij eigenlijk willen bewandelen!

HalteZ is in alle opzichten ‘dynamisch’ en is altijd gericht op doen wat nodig is voor menZen. Soms kan dat wel eens betekenen dat het ‘systeemdenken’ los wordt gelaten om zo menZen verder te helpen vanuit de bedoeling. HalteZ heeft tot nu toe geen wachtlijst gehad en wil dit in de toekomst voorkomen. Dit betekent dat de organisatie flexibel is ingericht en snel kan reageren op dat wat nodig is. Maatschappelijke veranderingen maken ook dat het ondersteuningsaanbod snel kan veranderen. Hierbij staat kwaliteit altijd voorop en krijgen de ondersteuners voortdurend werkbegeleiding, intervisie, trainingen en cursussen.

autistische stoornis | multi-probleem situatie | niet aangeboren hersenletsel | psychische problemen | verstandelijke beperking
4 tot 55 jaar
Apeldoorn | Brummen | Deventer | Epe | Hattem | Heerde | Lochem | Olst-Wijhe | Raalte | Voorst | Zutphen | Zwolle
Bezoekadres Rijksstraatweg 32 b