Handboogschutterij Almere (HBSA)

Handboogschutterij Almere is een vereniging waar de handboogsport kan worden beoefend.Zij beschikt over een indoor- en een outdooraccomodatie waar alle doelschieten, veldschieten en 3-D schieten geoefend kan worden op zowel recreatief - als ook wedstrijdniveau.

Door het individuele karakter van de handboogsport kan iedereen die dat wil de sport beoefenen. Meisjes, jongens, mannen en vrouwen in de leeftijd van 10 tot over de 88 jaar. In principe zijn er weinig redenen om deze olympische sport niet te kunnen beoefenen. In een rolstoel of staand tegen een kruk, voor vele belemmeringen is een oplossing te bedenken.

Voor je kan beginnen, moet je eerst een introductiecursus van zes lessen volgen. Hierin leer je de beginselen van het boogschieten. Daarna kun je je door training verder bekwamen.

Inschrijving voor de introductiecursus kan vrijblijvend via de genoemde website. Hier is ook meer informatie te vinden. Door de populariteit van handboogschieten kan het zijn dat er een wachtlijst is.

autistische stoornis | blind/slechtziend | chronisch ziek | doof/slechthorend | lichamelijke beperking
Bezoekadres Trekweg 2
1338GA Almere