Het Nederlandse Rode Kruis - Afdeling Helmond e.o.

Hulp aan mensen in nood, daar staat Rode Kruis district Brabant-Zuidoost voor. Dichtbij, als je je enkel verzwikt, in het glas bent gaan staan bij de vele festivals en markten in de regio of als je je huis uit moet door bijvoorbeeld een gaslek. Vrijwilligers van het Rode Kruis bieden hulp aan mensen met een ziekte of handicap, maar ook aan mensen die om bepaalde redenen weinig contact hebben met anderen.

Ze staan klaar om te helpen als dat nodig is. Je komt ze tegen bij grote evenementen en kleine festivals waar ze al jaren EHBO leveren. Met de EHBO-app en cursussen op maat zorgen ze dat nog meer mensen eerste hulp kunnen verlenen.
Maar ze willen mensen ook voorbereiden op noodsituaties. Want weten bewoners in onze regio wat zij moeten doen bij een grote ramp of een persoonlijke noodsituatie? Het Rode Kruis leert mensen hoe zij zichzelf en anderen kunnen helpen. Zo zorgen ze met en voor elkaar voor ieders veiligheid.

Dit doen zij in Helmond e.o.

Bezoekadres Nachtegaallaan 215
5702KM Helmond