Het Nederlandse Rode Kruis - District Flevoland

Het Nederlandse Rode Kruis staat dag en nacht paraat. De vrijwilligers helpen bij het evacueren van slachtoffers, bieden medische ondersteuning en doen er alles aan om kwetsbare mensen beter voor te bereiden op noodsituaties door bijvoorbeeld voorlichting over risico's in en om het huis of hoe te handelen tijdens extreme weersomstandigheden.

Het Rode Kruis organiseert diverse EHBO-lessen. Vrijwilligers verzorgen eerste hulp bij evenementen, bieden hulp bij het zoeken naar mensen die in conflict- of rampsituaties zoekgeraakt zijn (tracing), geven voorlichting op scholen of aan groepen kwetsbare mensen en het Rode Kruis biedt internationale hulp aan zusterorganisaties bij rampen. Het Rode Kruis is met 250 lokale afdelingen altijd dichtbij.

Activiteiten in Flevoland

• Noodhulp:
  • Bevolkingszorg - opvang bij rampen
  • Noodhulpteams (ter ondersteuning van ambulancepersoneel)
  • Verbindingsdienst en logistiek
  • EHBO-lessen
  • Eerste hulp bij evenementen
  • Contactcirkels
  • Tracing

Elke gemeente in Flevoland heeft een lokale Rode Kruisafdeling met uiteenlopende activiteiten. Meer weten over activiteiten in uw buurt? Geïnteresseerd om ook vrijwilliger te worden? Neem voor meer informatie gerust contact op.

Bezoekadres Wigstraat 15
8223EE Lelystad