Het Noaberhuus Glanerbrug

Het Noaberhuus is een modern, multifunctioneel (ontmoetings)centrum met een horecagelegenheid, sporthal en vergaderruimte(s). Het Noaberhuus sluit aan bij de wensen en behoefte van de bewoners, bedrijven, verenigingen en maatschappelijke organisaties in (de omgeving van) Enschede-Oost. Naast dat het een gezellige ontmoetingsplek voor koffie/thee, lunch of ontspanning is, is het tevens een plek waar maatschappelijke organisaties hun bijeenkomsten of dagbestedingen kunnen organiseren.

Daarnaast kunnen mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt een op maat gemaakt ontwikkeltraject doorlopen binnen het Noaberhuus. Dit aan de hand van lerend vrijwilligerswerk en een persoonlijk opleidingsplan. Dit alles met als doel mensen weer te activeren en optimaal door te ontwikkelen tot een voor hun volwaardige plek in de samenleving.

Activiteiten zijn onder andere:

• Scoren met gezondheid (mannen- en een vrouwengroep)
  • Sportinstuif, iedere woensdagmiddag van 14.30 - 16.30
  • Leuke avond evenementen zoals De foute vrouwenbingo, PubQuiz, Bierproeverij
  • Diverse kinderevenementen tijdens vakanties, feestdagen en weekenden: O.a Halloween kinderfestijn / Kids Kerstontbijt / Paas eieren jacht / Koningsdag kleedjesmarkt
  • Grote maatschappelijke evenementen zoals o.a een jaarlijkse verwendag voor minima / kinderkledingbeurs / Lente spelen.
  • Donderdag Daghap: Iedere donderdag heeft het Noaberhuus een nieuwe daghap.Kosten € 7,50 incl. toetje / € 6,- Afhaalmenu excl. Toetje / € 4,- Kindermenu.
  • Iedere vrijdag computercursussen naar behoefte door POWER Oost: O.a Cursus word / excel voor Beginners, basiscursus computeren voor ouderen.

Het Noaberhuus is geopend op:

• Maandag van 9.00 - 17.00 / 18.30 - 23.00 uur
  • Dinsdag van 9.00 - 17.00 uur