Hilfertsheem College

Hilfertsheem College is een school voor het vmbo. Hilfertsheem College biedt leerlingen een onderwijsaanbod van vmbo basisberoeps, kaderberoeps tot de theoretische leerweg. Voor leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben, bieden zij leerwegondersteunend onderwijs (LWOO) aan. Dit is bedoeld voor leerlingen die wel een regulier diploma in één van de leerwegen kunnen halen, maar extra ondersteuning nodig hebben.

Leerlingen die voor LWOO in aanmerking komen, moeten aan een aantal voorwaarden voldoen:

• het intelligentieniveau moet voldoende zijn (75 en hoger)
  • er moeten leerachterstanden zijn op minimaal twee domeinen
  • bij een intelligentieniveau van 91 moet sprake zijn van sociaal-emotionele problematiek zoals bijvoorbeeld faalangst, prestatie-motivatie en emotionele instabiliteit

In de bovenbouw biedt het Hilfertsheem College de keuze uit de volgende profielen; Bouwen, Wonen & Interieur, Produceren, Installeren & Energie, Economie & Ondernemen, Zorg & Welzijn en Dienstverlening en Producten.

Deze school heeft de LOOT-status (Topsport Talenschool) verworven en zo kunnen ze talentvolle sporters speciale faciliteiten bieden.

Hilfertsheem College maakt deel uit van de Stichting voor Christelijk Voortgezet Onderwijs (CVO) in ’t Gooi.

Lees meer op de genoemde website.

12 tot 18 jaar
Hilversum