Hockeyclub Eindhoven (HCE)

Hockeyclub Eindhoven biedt naast regulier hockey ook hockeyfaciliteiten aan kinderen met een verstandelijke beperking, onder de naam G-hockey. Het doel van G-Hockey is om kinderen met een verstandelijke beperking plezier en voldoening te laten beleven aan hockey- en spelactiviteiten. Het feit dat ze lid zijn van een "echte" sportvereniging met alle daarbij behorende activiteiten, bevordert hun integratie en kan andere jeugdleden leren op een vanzelfsprekende manier met hun gehandicapte leeftijdgenoten om te gaan. Het G-hockey is bedoeld voor verstandelijk gehandicapte jongens en meisjes tussen de 12 en ± 30 jaar, die sporten erg leuk vinden en in staat zijn om deel te nemen aan hockeyactiviteiten.

Zij trainen in groepsverband met 1 trainer per 3 - 4 jongeren. Elke week wordt er getraind op maandagavond van 19.00-20:30 uur en er worden regelmatig wedstrijden gespeeld tegen andere verenigingen in de buurt van Eindhoven. Geïnteresseerden kunnen altijd een paar keer een training bijwonen om te kijken of ze het hockeyen leuk vinden.

verstandelijke beperking
12 tot 24 jaar
Postadres Picardiehof 17
5627HL Eindhoven