Hospice Assen - Het Alteveer

Hospice Het Alteveer in Assen biedt een omgeving aan mensen in de laatste fase van hun leven. Meestal komen de gasten uit Noord en Midden Drenthe, maar ook gasten van elders zijn welkom. Hospice Het Alteveer is een bijna-thuis-huis voor mensen die niet thuis kunnen of willen sterven.

Respijtzorg

Wanneer de zorg voor iemand met een ongeneeslijke aandoening thuis tijdelijk onvoldoende of onmogelijk is, is verblijf in het hospice ook mogelijk. Na enkele weken keert de gast weer terug naar de eigen omgeving.

Net als thuis kunnen de naasten de hulp en aandacht (blijven) bieden die zij thuis ook kunnen geven. Waar nodig kan de mantelzorg worden aangevuld of overgenomen door vrijwilligers die daarvoor speciaal zijn geschoold. Voor de professionele verpleging en verzorging zijn medewerkers van thuiszorg Icare beschikbaar, ook 's nachts. Een arts is degene die verantwoordelijk is voor de totale medische zorg.

Kosten
Aan de gasten wordt voor het verblijf in het Hospice een eigen bijdrage gevraagd (ontbijt, koffie/thee, de was, energiekosten, telefoon etc.). De financiële draagkracht van een (toekomstige) gast mag nooit een belemmering zijn om naar het Hospice te komen. De penningmeester van het bestuur vindt in overleg met de gast daarvoor altijd een oplossing.

Voor informatie over het hospice, vrijwilligerswerk en opname in het hospice:
Zie bovenstaande gegevens.

Voor een financiele bijdrage contact opemen met:
Stichting Vrienden van het hospice
Tussenbree 7