Hospice Dignitas

Hospice Dignitas is een plek waar je jezelf mag zijn als de laatste fase van jouw leven is aangebroken. Onze deskundige medewerkers en vrijwilligers zetten zich met hart en ziel in om je dat te laten ervaren. Je wordt bij ons dag en nacht verzorgd door verpleegkundigen en (zorg)vrijwilligers. Zij omringen je met wat je nodig hebt op lichamelijk, psychisch, sociaal en spiritueel vlak. Daarnaast staan ze je op allerlei andere manieren bij. Van het maken van een heerlijke maaltijd tot het opvangen van jouw naasten. En dit op een manier die bij je past.
Hospice Dignitas is een plek, die voor onze gasten voelt als een warm thuis. Er is letterlijk en figuurlijk alle ruimte voor je. Er is ruimte om te voelen, ruimte voor verdriet, plezier, humor, rust en samenzijn.

Medische zorg en welzijn
Indien mogelijk verleent jouw eigen huisarts de medische zorg, bezoekt je regelmatig en werkt nauw samen met onze verpleegkundigen. Wij hebben goede contacten met een aantal huisartsen, die zo nodig de medische zorg van jouw huisarts kunnen overnemen. Naast deze zorg staat jouw welzijn bij ons voorop. Wij hebben daarvoor allerlei middelen die daar aan kunnen bijdragen, zoals bijvoorbeeld muziek, geuren, massage, lezen of een warme molton deken.

Ruimte om afscheid te nemen
Wij begrijpen hoe belangrijk en waardevol de laatste fase van het leven is. Daarom geven we alle ruimte om goed afscheid te nemen van elkaar en ondersteunen we het proces op een manier die past bij onze gast. We staan stil bij het leven, wie je bent als persoon, hoe je hebt geleefd en op welke manier je afscheid wilt nemen.

Wil je het hospice zelf ervaren en graag van binnen bekijken of heb je vragen over het wonen in Hospice Dignitas, neem gerust contact met ons op.

Drechterland | Enkhuizen | Hoorn | Koggenland | Medemblik | Opmeer | Stede Broec
Bezoekadres Wilhelminalaan 4
1623MA Hoorn