Hospice Enschede

Hospice Enschede wil een bijna-thuis-huis zijn met een duidelijk doel: om u als bewoner te ontvangen in een comfortabele en gastvrije omgeving met het best mogelijke comfort. Een plek waar u zich helemaal thuis voelt, en waar uw naasten altijd welkom zijn.

U kunt in het hospice terecht als u volgens uw behandelend arts nog slechts korte tijd te leven heeft. Onze zorg en aandacht richt zich erop om het u in die tijd zo draaglijk en comfortabel mogelijk te maken. Uw naasten kunnen meestal samen met uw huisarts de zorg voortzetten, ondersteund door de verpleegkundigen en toegewijde vrijwilligers van hospice Enschede.

Mantelzorgondersteuning:
De verzorging van een ouder of partner in de laatste levensfase vergt veel energie. Als mantelzorger kunt u soms behoefte hebben om even op adem te komen. Om even goed uit te rusten, of om op vakantie te gaan. In dat geval kunt u samen met uw naaste in het hospice logeren, en wordt de professionele zorg voor een korte periode volledig van u overgenomen. Dit kan voor een weekend of enkele aaneengesloten dagen, en kent een maximum van drie weken.

Bezoekadres Het Bijvank 155
7544DB Enschede