Huiskamer Cadier en Keer

Een huiskamer is een ruimte in een gebouw die de sfeer van een huiskamer uitstraalt. Mensen, veelal ouderen, kunnen in een huiselijke sfeer elkaar ontmoeten voor gezellig samenzijn, het maken van een praatje, het leggen van een kaartje, een spelletje doen, samen eten. Doel van de huiskamers is ervoor te zorgen dat mensen langer zelfstandig kunnen blijven wonen, zij niet vereenzamen en blijven meedoen in de maatschappij.

De huiskamer van Cadier en Keer

In Cadier en Keer zijn er twee verschillende groepen die de huiskamer bezoeken.

Op maandag en woensdag kun je een kijkje nemen tussen 13:30 - 16:00 uur.

Twee keer per week op de maandag- en woensdagmiddag, zorgt een team van enthousiaste vrijwilligers voor een leuke huiskameractiviteit in Cadier en Keer. Het vrijwilligers-team dat inmiddels uit 12 personen bestaat is al geruime tijd actief voor de mensen uit de buurt.

Er wordt veel gelachen en met elkaar gepraat, er is ruimte voor spellen en diverse activiteiten. Denk hierbij aan borduren, schilderen, bloemschikken etc.

Het team van vrijwilligers is aangesloten bij de Vrijwillige Hulpdiensten Eijsden-Margraten. Deze overkoepelende stichting zorgt ervoor dat de randvoorwaarden voor de vrijwilligers goed geregeld zijn. Daarnaast zorgt de VHD voor regelmatige training en studie voor de vrijwilligers zodat ze attent zijn op het signaleren van vragen en mogelijke problemen bij de gasten.
De huiskamers zijn bedoeld voor mensen die nog zelfstandig wonen en geen indicatie hebben voor dagopvang in een zorgcentrum, maar die wel behoefte hebben aan gezelschap

Bezoekadres Basisschool de Keerkring
Groenstraat 17
6267EM Cadier en Keer