Humanistisch Verbond - Afdeling Rotterdam/Rijnmond

Het Humanistisch Verbond is het ontmoetingsplein van het humanisme. Het humanisme is de levensbeschouwing waarin de mens en de menselijke ontwikkeling centraal staan. Het Humanistisch Verbond doet onderzoek, organiseert debatten, cursussen en biedt geestelijke begeleiding aan mensen bij defensie, in gevangenissen en in zorginstellingen. De organisatie verenigt mensen die zich humanist voelen, waaronder vrijzinnigen, atheïsten, agnosten en seculieren.

De actieve leden in de afdeling Rotterdam/Rijnmond organiseren regelmatig activiteiten, zoals cursussen, lezingen en debatten. Zowel leden als niet-leden zijn hier van harte welkom. Onze activiteitencommissie organiseert maandelijks activiteiten voor de leden van de afdeling en introducees. Een inspirerend programma waarbij onze samenleving, humanisme, filosofie, kunst, literatuur, natuur, kennis, Rotterdam en zeker ook ontmoeting centraal staan.
Een greep uit wat we organiseren:

• Zondagmiddag bijeenkomsten over actuele en maatschappelijk relevante onderwerpen (gastsprekers, lezingen, debat, ontmoeting)
  • Wandelingen (kunst, cultuur, literatuur, natuur, ontmoeting)
  • Bezoeken aan musea (kunst, inspiratie, ontmoeting)
  • Actieve leden bezoeken 1x per maand gezamenlijk een film en elke tweede donderdag per maand is er een humanistisch café.

Arie Verrijp 06 28612195 (Lid activiteiten commissie)
Website https://rotterdam-rijnmond.humanistischverbond.nl/
Dhr. E. van Bork