Humanitas - afdeling Lelystad/Dronten

Humanitas komt op voor een samenleving waarin mensen actief vorm geven aan hun eigen leven en verantwoordelijkheid nemen voor het samenleven met elkaar.

Aanbod

Kindervakantieweken
Kinderen die daarvoor zijn aangewezen door hulpverlenende instellingen wordt de mogelijkheid geboden om wat tot rust te komen en echt te genieten van een aangepaste vakantie.

Vriendschappelijk huisbezoek
Voor mensen die graag bezoek ontvangen van een vrijwilliger met begrip voor hun eenzaamheid. In deze tijdelijke ondersteuning gaat het om een vriendschappelijke relatie en gezelligheid.

Steun bij Rouw en Verlies
Getrainde vrijwilligers bieden een veelal langdurige gespreksondersteuning aan huis voor mensen die een dierbare hebben verloren of ander zwaar verlies te verwerken hebben gekregen.

Home-Start Lelystad
Getrainde vrijwilligers bieden emotionele en praktische steun aan overbelaste ouders van jonge kinderen tot de leeftijd van zes jaar. Daarna is verdere steun mogelijk tot 12 jaar onder de naam 6+.

Thuisadministratie
Vrijwilligers leren mensen om hun financiële administratie op orde te brengen en te houden. Het gaat hierbij om mensen die door ouderdom, handicap of veranderde leefomstandigheden, hiertoe niet meer in staat zijn en geen beroep kunnen doen op een sociaal netwerk. Tevens ondersteunen zij mensen die moeite hebben om hun uitgaven en inkomen in balans te houden.

Bezoekadres De Schans 18 2
8231KA Lelystad