Humanitas - Home-Start Purmerend en Beemster

Ieder gezin maakt wel eens een periode mee waarin het niet zo goed gaat. Meestal kun je zulke problemen zelf oplossen, maar soms kan een luisterend oor of een helpende hand bij praktische zaken een opluchting zijn. Vrijwilligers van Home-Start zijn ervaren en kunnen een steuntje in de rug bieden. Heb je als vader of moeder een vraag voor Home-Start, neem dan gerust contact op met de coördinator van Home-Start of stuur een e-mail. Home-Start wordt kosteloos aangeboden.

Home-Start is een programma voor opvoedingsondersteuning. Ervaren en getrainde vrijwilligers bieden ondersteuning, praktische hulp en een luisterend oor aan gezinnen met kinderen in de leeftijd tot 14 jaar. De gezinnen geven zélf aan op welke gebieden zij steun wensen. Hun vragen staan centraal. Door de ondersteuning probeert Home-Start:

• te voorkomen dat alledaagse problemen uitgroeien tot ernstige en langdurige problemen
  • het zelfvertrouwen van ouders te vergroten
  • de sociale relaties van ouders te versterken
  • gezinnen aan te moedigen om efficiënt gebruik te maken van beschikbare diensten, voorzieningen en regelingen

De professionele Home-Start coördinator zorgt ervoor dat gezinnen en verwijzers Home-Start kunnen vinden. Ook werft, traint en begeleidt de coördinator de Home-Start vrijwilligers. Op haar beurt krijgt zij ondersteuning en begeleiding van de Home-Start ondersteuner. Beiden zijn in dienst van Humanitas. Home-Start wordt nu in ruim 130 gemeenten in Nederland aangeboden.

0 tot 18 jaar
Bezoekadres Dr. J.M. den Uyllaan 20