Humanitas - Thema Detentie

Een Nieuwe Start: hulp bij een nieuw leven na detentie

Als je in detentie zit, komen er veel dingen op je af. Voor problemen met huur, inkomen, financiën, ID-kaart en zorg kun je terecht in het Binnen-RIC*. In elke Penitentiaire Inrichting (PI) in Nederland is een Binnen-RIC waar vrijwilligers je helpen bij praktische zaken. Wacht niet tot de problemen zich opstapelen, maar maak snel een afspraak!

Ook na detentie blijft het lastig om je leven weer op te bouwen. Waar moet je mee beginnen? Maar ook bij welke instanties je moet zijn, is vaak onduidelijk. Deze eerste stappen nemen we samen met jou. Je kunt gewoon binnenlopen in ons Buiten-RIC of je aanmelden voor ons coachingsproject. Ook als je niet in detentie hebt gezeten, maar wel met politie en/of justitie in aanraking bent geweest, ben je van harte welkom bij Een Nieuwe Start.

* RIC staat voor Re-Integratie Centrum. Bijna elke Penitentiaire Inrichting (PI) in Nederland heeft inmiddels een Binnen-RIC.

De vrijwilligers van Een Nieuwe Start helpen je graag. Ook als je met politie en/of justitie in aanraking bent geweest, helpen de vrijwilligers je met het maken van Een Nieuwe Start.

Bezoekadres Sarphatistraat 4
1017WS Amsterdam