Stichting Gerrit Valk's Bakkerij- en IJsmuseum

Het Bakkerij- en IJsmuseum is een verzameling van de in 1985 overleden Gerrit Valk en werd door een in 1986 opgerichte stichting tot museum gerealiseerd. In het museum bevindt zich op bijna 1.000 m2 een indrukwekkende collectie gereedschappen, voorwerpen en machines uit vroegere bakkerijen en uit het begin van de ijsbereiding.

Het museum is geopend vanaf de eerste dinsdag in april t/m de herfstvakantie (eind oktober): op maandag van 13.00 - 17.00 uur, op dinsdag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur, op zaterdag van 09.00 - 16.00 uur. Op zon- en feestdagen is het museum gesloten.

Vakantie rondleiding met bakdemonstratie
Tijdens de officiële meivakantie en de zomervakantie is er op maandag t/m vrijdag om 14.00 uur een rondleiding door het museum o.l.v. een gids met een bakdemonstratie. In de herfstvakantie is er op dinsdag- en woensdagmiddag om 14:00 uur een rondleiding met bakdemonstratie. Reserveren hiervoor is niet mogelijk. Bij grote belangstelling kan het voorkomen dat het maximum aantal bezoekers ruim voor aanvang bereikt is. In dat geval kunnen ze in verband met de veiligheid- helaas niet meer bezoekers toelaten. Zie voor afwijkende data: https://www.bakkerij-ijsmuseum.nl/Algemeen.html

Arrangementen
Naast individuele personen kan er voor groepen (15 - 50 personen) een groepsafspraak gemaakt worden. Voor kinderen vanaf een jaar of 8 organiseren ze leuke verjaardagspartijtjes.

Bezoekadres Dorpsstraat 49
7447CN Hellendoorn